Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
376

Over ons

Wij, Willianne van Wijngaarden (Elspeet), Elma van Keulen (Ridderkerk) en Dorenda de Raaf (Rotterdam), hebben afgelopen jaar onze pabo-opleiding afgerond. Tijdens het laatste jaar van onze studie hebben we vijf weken stage gelopen in Malawi. Tijdens onze stage zijn we actief geweest op de lokale basisscholen in Malawi. Daarnaast hebben we meegewerkt aan verschillende projecten van stichting Timotheos.

Op dit moment zijn we alle drie werkzaam in het basisonderwijs. We hopen de ervaringen die we opdoen te kunnen gebruiken als we ons in Malawi in zullen gaan zetten voor onderwijsprojecten.

Over onze reis

Vanaf 8 januari 2018 t/m 16 april 2018 hopen wij naar Malawi te gaan, om daar vanuit de stichting Timotheos (http://www.timotheos.nl/) vrijwilligerswerk te verrichten.

In Malawi is een groot aantal weeskinderen. Stichting Timotheos is er onder andere om hulp te bieden aan de weeskinderen, mede door middel van onderwijs.
Wij hopen hieraan ons steentje bij te dragen. In de afgelopen tijd zijn er nieuwe scholen opgestart. Het is van belang dat de lokale leerkrachten ondersteund worden om dit onderwijs zo goed mogelijk vorm te geven.

Bezochte landen

Wij hebben 2 landen (1%) bezocht: