Aftellen

Ha allemaal,

De voorbereidingen zijn in volle gang, want D.V. aanstaande maandag hopen we te vertrekken.

We zijn enorm dankbaar voor al het meeleven en de bijdragen die we in de afgelopen tijd van jullie mochten ontvangen. Dit heeft ervoor gezorgd dat we een bedrag van ruim 10.000 euro mee kunnen nemen naar Malawi! En nog steeds stromen de giften binnen.
Regelmatig krijgen we de vraag: wat gaan jullie precies doen in Malawi en waar zal het geld voor gebruikt gaan worden? De Afrikaanse cultuur is wat flexibeler dan ons geplande Nederlandse leven. Daarom hebben wij geen concreet antwoord op deze vragen, maar op die vragen komt zeker wel een antwoord. Hiervan hopen we jullie door middel van deze blog op de hoogte te stellen.
Wat we in ieder geval gaan doen is twee keer een training geven aan kleuterleerkrachten. Deze training hopen we te geven en te bekostigen. Dat betekent dat leerkrachten materialen krijgen waardoor ze beter onderwijs kunnen gaan geven, maar ze worden ook getraind in hoe ze die materialen effectief kunnen inzetten.
In de periode dat we in Malawi zijn hopen we te kunnen zien waar het geld het beste gebruikt kan worden.

Iedereen die ons de afgelopen tijd gesteund heeft, bij deze alvast heel hartelijk bedankt!
We hebben niet alleen jullie financiële steun nodig, maar ook jullie gebed. Afscheid nemen van de mensen die ons lief zijn is een lastig iets wat bij onze reis hoort.

Tijd om koffers in te pakken! De volgende blog hopen we te schrijven vanuit het verre Malawi!

Tionana,
Willianne, Elma en Dorenda

1. Joanne Reijm:
    3 januari 2018
    Goede reis en wie weet tot ziens:)!
  2. John & Ineke Maljaars:
    Ha meiden,
    Ik wil jullie heel veel succes wensen bij de laatste voorbereidingen voor jullie vertrek, afscheid nemen is inderdaad de moeilijke kant van deze reis. Maar gelukkig gaan jullie met z'n drieën, dat scheelt veel! Ik vind het leuk om jullie belevenissen te volgen, juist ook omdat ik jullie alledrie "ken". Dorenda als collega (en al veel langer daarvoor), Elma uit onze gemeente en Willianne via haar moeder als m'n mede-staflid van gehandicaptenkamp. Een voorspoedige reis toegewenst met behouden aankomst en ik kijk uit naar jullie verhalen! Hartelijke groet van ons hele gezin!
  3. Ankie:
    Hallo dames,
    Wat leuk dat ik op deze manier een beetje met jullie mee kan gaan reizen. Vanuit hier wil ik jullie alvast een goede reis wensen. Afscheid nemen is moeilijk, maar ze verdwijnen alleen uit jullie zicht, niet uit je hart! Ik zal voor jullie bidden!
  4. Sharon Lagerweij:
    Hoi Juf van Wijngaarden,

Ik vind het jammer dat ik u mis. Goede reis in Malawi.

Groetjes van Sharon Lagerweij

Ps. Ik heb zelf bedacht wat mama moest typen 😉...
  5. Sharon Lagerweij:
    Hoi Juf van Wijngaarden,

Ik vind het jammer dat ik u mis. Goede reis in Malawi.

Groetjes van Sharon Lagerweij

Ps. Ik heb zelf gezegd wat mama moest typen 😉...
  6. Basjes:
    5 januari 2018
    Heee!!

Nog even...en de reis gaat beginnen:) We vliegen in gedachten met jullie mee hoor! We hopen en bidden dat jullie een onwijs fijne periode in Malawi hebben en kijken uit naar alle foto's en verhalen!:)

Liefs van de Basjes
  7. Erik Bloemen:
    8 januari 2018
    Hallo juf van Wijngaarden

Ik hoop dat het goed mag gaan in Malawi.
    Succes met werken daar.
  8. Ariana van Grootveld:
    8 januari 2018
    Lieve juf van Wijngaarde,

Ik mis u. Een fijne tijd in Malawi. Ik hoop dat het goed mag gaan.

Groetjes,
    Ariana